Bieszczadzkie ścieżki.

Kolejna porcja wspomnień z tegorocznych wakacji czyli moje ukochane Bieszczady. Wyjazd krótki ale treściwy, zdjęcia robione na połoninach Caryńskiej i Wetlińskiej, Dziale oraz Wielkiej i Małej Rawce. Dodatkowo punkt obowiązkowy, wizyta w muzeum na zamku w Sanoku czyli wystawa stała prac Zdzisława Beksińskiego który w testamencie przekazał wszystkie swoje obrazy muzeum. Ile razy tam bywam tyle razy ekspozycja jest zmieniana,- raz jest na parterze, raz na piętrze ale obrazy Beksińskiego za każdym razem robią na mnie ogromne wrażenie. Barwy, przejścia między nimi a przede wszystkim wyobraźnia jaką miał autor są niesamowite.  A i sam zamek zmienia się: obecnie dobudowywane jest jedno skrzydło które obiekt utracił w wyniku działań wojennych. Poza pracami Zdzisława Beksińskiego oglądać tam można również imponującą kolekcję ikon. Pamiętam jak przed laty, po samobójczej śmierci syna artysty, Tomasza (znanego dziennikarza radiowego oraz świetnego tłumacza), w muzeum pojawiła się poświęcona mu gablota, dzisiaj już jej nie ma. Przyszła mi do głowy jeszcze jedna refleksja: postępująca degrengolada PKP. Co roku jeździło się w Bieszczady pociągiem który odjeżdżał z Warszawy około godziny 21 a o 7 rano był w Zagórzu ale jako że PKP likwiduje nierentowne połączenia (czy jakiekolwiek połączenia są dla PKP rentowne? I którego PKP? PKP IC, TLK, Inter Regio, PKP Podkłady, PKP Śrubki do podkładów, sam już pogubiłem się w gąszczu głów tej upadającej hydry…), teraz aby dostać się na miejsce ze stolicy, trzeba się przesiadać i to czasem niejednokrotnie. Szkoda ale rynek się wspaniale dostosował i istnieją co najmniej 4 połączenia bezpośrednie z Warszawy do Wetliny. Wolę pociąg ale pociąg nie woli mnie…Galeria jest spora ale nie mogłem zdecydować się co wyrzucić i mnie troszkę poniosło.

1 komentarz

Filed under Uncategorized

One response to “Bieszczadzkie ścieżki.

  1. Jadwinia

    W każdej chwili gotowa jestem rzucić wszystko i …

Skomentuj

